7 sfaturi de nutritie dovedite stiintific


7 sfaturi de nutritie dovedite stiintific

Exista numeroase confuzii atunci cand vine vorba despre sanatate si nutritie. Adesea, chiar si expertii calificati pot avea opinii diferite.
Cu toate astea, in ciuda dezacordurilor, exista si recomandari pornite pe o baza stiintifica. Iata cateva sfaturi de nutritie bazate pe rezultatele unor indelungi cercetari stiintifice:

1. Nu consuma bauturi cu zahar
Bauturile racoritoare care contin zahar sunt cele mai periculoase calorii pentru aspectul tau fizic. Acestea nu sunt percepute de creier la fel cum sunt percepute caloriile provenite din alimente solide si, din acest motiv, consumul lor este adesea asociat cu obezitatea, cu diabetul zaharat, cu afectiunile cardiologice. Sucurile de fructe sunt la fel de periculoase ca bauturile racoritoare, deoarece contin aproape la fel de mult zahar, iar micile cantitati de antioxidanti pe care ii contin nu anuleaza efectele nocive ale zaharului asupra organismului.

2. Mananca nuci
Desi sunt bogate in grasimi, nucile sunt foarte nutritive si sanatoase. Contin cantitati mari de magneziu, vitamina E, fibre si alti nutrienti, iar studiile arata ca acestea te pot ajuta chiar sa scapi de kilogramele in plus si sa previi diabetul zaharat si bolile cardiovasculare. In plus, aproximativ 10-15% dintre caloriile pe
care le contin nici macar nu se absorb in corp si exista si dovezi conform carora ar stimula metabolismul.

3. Evita mancarea procesata
Mancarea procesata si cea de tip fast food este motivul principal pentru cresterea ratei obezitatii si a altor afectiuni. Aceasta ne pacaleste creierul sa mancam mai mult decat avem nevoie si, in cazuri extreme, poate chiar sa dea dependenta. In plus, este saraca in fibre, proteine si micronutrienti (calorii goale), in schimb contine o multime de ingrediente nesanatoase precum este zaharul si cerealele rafinate.

4. Nu te teme de cafea
Cafeaua a fost pe nedrept exclusa de catre unii specialisti in nutritie, iar studiile stiintifice arata ca este, de fapt, foarte sanatoasa. Aceasta este bogata in antioxidanti si reduce riscurile unor afectiuni precum diabetul de tip 2, boala Parkinson sau boala Alzheimer.

5. Consuma peste gras
Pestele gras, asa cum este somonul, este bogat in acizi grasi Omega 3. Studiile arata ca poate sa scada riscurile afectiunilor cardiovasculare, pe cele ale dementei si pe cele ale depresiei.

6. Fa-ti un program regulat de somn
Importanta si calitatea somnului sunt foarte importante pentru sanatate, poate chiar mai importante decat o dieta echilibrata si exercitiile fizice constante. Privarea de somn poate reduce rezistenta la insulina, poate stimula hormonii apetitului si poate reduce abilitatile fizice si psihice. In plus, este considerata o adevarata amenintare pentru cresterea riscurilor de obezitate.

7. Consuma probiotice si fibre pentru sanatatea intestinelor tale
Bacteriile din intestine sunt foarte importante. De altfel, sanatatea precara a florei intestinale poate fi cauza celor mai multe afectiuni cronice, printre care se numara si obezitatea. O buna cale de a avea o flora sanatoasa este consumul alimentelor probiotice precum iaurtul, administrarea suplimentelor nutritive probiotice si consumul de fibre, care actioneaza precum un combustibil pentru bacteriile intestinale.