Beneficiile grasimilor sanatoase


Beneficiile grasimilor sanatoase

Contrar opiniei populare, o dieta echilibrata trebuie sa contina grasimi. Medicii nutritionisti sustin ca acestea nu doar ca au o valoare energetica mare, dar ajuta si la prevenirea unor afectiuni, asa cum sunt cele cardiovasculare, obezitatea sau diabetul zaharat.

Acestea contin acizi grasi Omega 3 si Omega 6 si totodata stimuleaza organismul sa asimileze vitaminele A, D, E si K prezente in alimente. Grasimile sanatoase sunt cele nesaturate. Acestea pot fi de doua tipuri: mononesaturate si polinesaturate.
Grasimile esentiale care contin acizi grasi Omega 3 si Omega 6 sunt cele polinesaturate; acestea au rolul de a regla tensiunea arteriala, de a fortifica sistemul imunitar si de a stimula contractia musculara.

Iata cateva alimente care contin grasimi sanatoase si pe care ar trebui sa le incluzi in regimul tau alimentar obisnuit:

1. Fructele de avocado

Fructele de avocado au un continut ridicat de grasimi sanatoase. Acestea sunt monosaturate, iar rolul lor esential este acela de a reduce nivelul colesterolului prezent in sange. Consuma aceste fructe proaspete, asezonate cu putin ulei de masline, sare, piper si lamaie sau prepara-ti un sos guacamole delicios pe care-l poti servi cu paine integrala rumenita.

2. Maslinele

Maslinele contin din belsug acizi grasi Omega 6 si previn astfel aparitia obezitatii. Acizii grasi monosaturati din componenta lor scad considerabil colesterolul si previn astfel aparitia afectiunilor cardiovasculare. De altfel, maslinele optimizeaza si reactia organismului la substante precum insulina, asadar sunt recomandate si pentru prevenirea diabetului. In plus, consumul constant de masline ajuta la metabolizarea mai buna a alimentelor si impiedica depunerea straturilor adipoase in zona abdomenului.

3. Alunele, nucile si semintele

Cu un continut ridicat de acizi grasi Omega 3, alunele, nucile si semintele regleaza nivelul colesterolului din sange si previn aparitia afectiunilor cardiovasculare, atunci cand sunt consumate corect. Medicii nutritionisti limiteaza consumul acestora, din cauza valorii energetice foarte ridicata pe care o au si recomanda consumul lor in timpul zilei, pentru ca procesul digestiv sa nu aiba de suferit.

4. Ciocolata neagra

Bogata in antioxidanti, ciocolata neagra este desertul perfect. Aceasta regleaza tensiunea arteriala si ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare. Ciocolata contine atat grasimi sanatoase, cat si grasimi saturate, asa ca ar trebui consumata cu moderatie. In plus, continutul sau caloric este destul de mare, asa ca specialistii in nutritie insista asupra limitarii cantitatilor consumate.

5. Pestele si fructele de mare

Bogate in acizi grasi Omega 3 si Omega 6, aceste alimente asigura o buna functionare a sistemului cardiovascular. Pestele si fructele mare regleaza nivelul de cholesterol din sange, reducand astfel riscurile de infarct in cazul persoanelor cardiace.
Medicii nutritionisti recomanda consumul acestor alimente de 3-4 ori pe saptamana, insa atrag atentia consumatorilor cu privire la alegerea tipului de peste pe care il consuma, deoarece numeroase specii, precum este tonul, contin metale in cantitati foarte mari.

Va recomandam o dieta cat mai echilibrata, variata si sanatoasa!