Cerealele integrale – Alege sa traiesti sanatos!


Cerealele integrale – Alege sa traiesti sanatos!

Descriere si beneficii

Cerealele integrale sunt o adevarat sursa de energie naturala pentru organism. Alaturi de gustul lor delicios, cerealele integrale au un continut ridicat de fitochimicale si antioxidanti, ceea ce le face deosebit de benefice pentru sanatate.

Este dovedit ca acestea protejeaza impotriva bolilor coronariene, a anumitor tipuri de cancer si diabet.

Carbohidratii sanatosi includ cereale integrale, fasolea, fructele si legumele. Acestia sunt digerati lent si ajuta stomacul sa se simta plin mai mult timp si pastreaza stabil nivelul de zahar si insulina din sange.

Tipuri de cereale integrale:

– faina de malai;
– ovaz sau fulgi de ovaz integral;
– popcorn;
– orez brun;
– faina integrala de secara;
– orz integral;
– orez salbatic;
– hrisca;
– grau bulgur;
– mei;
– boabe de quinoa;
– faina integrala de grau.

Cum recunoastem cerealele integrale

Spre deosebire de cerealele obisnuite, in procesul de preparare al cerealelor integrale se foloseste bobul intreg, pastrandu-se astfel toate cele trei parti ale sale: membrana interioara si exterioara si germenul. Datorita bogatiei de fibre si antioxidanti, cerealele integrale ajuta la scaderea colesterolului si sustin buna functionare a tractului digestiv.
Conform unui studiu publicat recent de catre Harvard University, consumul regulat de produse din cereale integrale reduce riscul de mortalitate din cauze cardiovasculare cu 9% si reduce riscul de aparitie al diabetului de tip 2 cu 30%.

Inlocuirea unei portii de cereale rafinate sau de carne rosie cu o portie, zilnica, de cereale integrale este asociata cu scaderea riscului de deces din cauza bolilor cardiovasculare cu: 8% pentru inlocuirea cerealelor rafinate si 20% pentru inlocuirea carnii rosii, spun cercetatorii.

Cum consumam cerealele integrale astfel incat sa obtinem cele mai multe beneficii

Cantitatea zilnica de cereale integrale, recomandata unei persoane, variaza in functie de varsta, sex si de nivelul activitatilor fizice pe care le desfasoara.

De regula, cei mai multi adulti au nevoie de 6 portii de cereale, zilnic, dintre care cel putin jumatate se recomanda sa provina din cereale integrale.

Cateva recomandari propuse pentru a incuraja consumul zilnic de cereale integrale:

  1. Incepeti ziua cu un bol de cereale integrale

Verificati ca produsele din cereale integrale alese sa contina cat mai putin zahar; cu alte cuvinte, evitati sa le achizitionati in asociere cu alte produse care pot contine zahar in cantitati nerecomandate.

  1. Optati pentru consumul boabelor intregi de cereale integrale

Intrucat gustarile reprezinta o treime din dieta zilnica, alegeti sa consumati cereale integrale, intre mese, alaturi de fructe si/sau legume cat mai putin procesate sau gatite.

  1. Alegeti orezul brun, graul si pastele integrale
  2. Experimentati diverse tipuri de cereale integrale

 

Velpitar sustine un stil de viata sanatos si ofera consumatorilor sai o oferta diversificata de produse din paine, pentru consumul zilnic.

Painea Grau Intreg, obtinuta prin macinarea integrala a bobului de grau, pastreaza in intregime mineralele si fibrele din grau. Grau Intreg contine din belsug fibre, vitamine din gama B, fier si vitamina E, cat si antioxidanti valorosi care nu sunt prezenti in fructe sau legume.

Faina Grau Intreg are continut mai mare in fibre insolubile si cu 15% mai mic in carbohidrati, in comparatie cu faina „integrala” de pe piata.

O optiune la fel de sanatoasa, preferata mai cu seama de vegetarieni, insa nu exclus, este painea Sylvester Graham, o paine care inglobeaza toti nutrientii bobului de grau, nu contine aditivi, este hranitoare si sanatoasa.

Fara E-uri si fara conservanti, Painea Sylvester Graham respecta reteta enuntata de parintele vegetarianismului – Sylvester Graham – in anul 1829 si sustine o alimentatie sanatoasa si bogata in cereale integrale.

 

Sursa: Sfatul Medicului

NBC News